You are currently viewing Wiosenne porządki: umowy i abonamenty

Wiosenne porządki: umowy i abonamenty

Wiosenne porządki w umowach i abonamentach

Kontynuujemy temat wiosennych porządków (prawno-formalno-podatkowo-organizacyjnych) w Twojej firmie.

Dotychczas poruszyłam temat podatków i Internetu.

Dziś czas zająć się tym, co masz, a może nie chcesz mieć, a może chcesz jeszcze więcej…

Chodzi mi o umowy na stałe usługi, takie jak Internet, telefon, prąd, papier do drukarki, woda w 20-litrowych baniakach, licencje programów komputerowych, itd.

Pora zadać sobie na ten temat parę istotnych pytań:

Czy są to umowy na czas oznaczony? Jeśli tak to pewnego dnia się skończą. Sprawdź kiedy i zapisz w kalendarzu, żeby je przedłożyć lub – jeśli nie chcesz korzystać z tych usług – upewnij się, że się same nie przedłużą (w dodatku na nieciekawych zasadach (np. za wyższą kwotę lub z dłuuuugim terminem wypowiedzenia, lub na następny rok, lub z paskudną karą umowną w przypadku rezygnacji). Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę na prawidłowość, że dostawcy telefonii, Internetu i innych podobnych usług zdecydowanie lepiej traktują nowych klientów niż starych i wiernych. Może warto zakończyć jedną umowę i zamiast  ją przedłużać, zawrzeć zupełnie nową (nawet z tą samą firmą).

Czy te same usługi mogę dostać teraz taniej? Warto powęszyć. W takich sprawach przyczajenie to nic dobrego. Sztandarowym przykładem są ceny abonamentów telefonicznych.

Czy te usługi mogę teraz dostać lepszej jakości? Świat idzie do przodu – to, co jeszcze niedawno było innowacyjne, dziś może być przestarzałe, niewydolne lub nieekonomiczne. Sprawdź.

Czy umowy można renegocjować, aby uzyskać lepsze warunki? No przyznasz, ze zawsze warto spróbować, zwłaszcza jeśli jesteś stałym lub dużym klientem.

Teraz podziel się tym postem z innymi Przedsiębiorczymi i do roboty! :)

Pozdrawiam,

AKN

Obraz: http://www.flickr.com/photos/19614198@N00/200464951/”

Dodaj komentarz